In Blogs, Workspace

Ik schreef het al in een eerdere blog: door goed naar onze klanten te luisteren kan ik uitstekend verbindingen leggen en ons productteam daarmee voeden. Deze blog wil ik dan ook wijden aan een vraag die ik vaak van klanten krijg namelijk; “wat kunnen wij als organisatie precies met Office 365?”. We zien het vaak terugkomen dat organisaties Office 365 inzetten maar vervolgens vastlopen. Het is een prachtig product dat helaas voor veel hoofdpijn kan zorgen als men niet weet hoe je het als organisatie het best kunt gebruiken. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Van hoofdpijndossier naar goed gereedschap, daar gaat deze blog over.

Niet meteen klip-en-klaar

In mijn gesprekken met klanten hoor ik vaak: wij zijn overgestapt op Office 365, maar onze mensen weten niet hoe ze het effectief kunnen gebruiken. Vragen als; wanneer gebruik ik Teams? en wanneer gebruik ik SharePoint? Komen dan ook vaak terug. De stap richting Office 365 is gezet, nu moet men nog de juiste informatie kunnen vinden. Het is geen klip-en-klaar product waarin meteen duidelijk wordt wanneer zij welke tools moeten gebruiken. Daarbij komt er ook vaak nog een ICT-afdeling overheen met zaken als governance, om zo grip te houden op de zaken. Dat helpt ook niet om de gebruiker de vrijheid te geven zijn werk op de best mogelijke manier te doen. Maar hoe komt dit?

De omgekeerde wereld

In een dergelijke situatie is vaak niet aan de gebruiker gevraagd wat hij of zij nodig heeft om prettiger, efficiënter en effectiever te werken. Daar zit precies de crux. Het gaat niet om welke tool je gebruikt, het gaat erom dat je je kun focussen op je werk. Tijd en energie besteden aan welke tools je wanneer moet gebruiken en waar je wat terug kunt vinden, hoort daar niet bij. Het werk moet worden gedaan en de gemiddelde gebruiker maakt het niet uit of hij dat in Office 365, Google Apps, IBM Smart Cloud of een andere tool doet.

Anytime, anyplace, anywhere

Op een paar uitzonderingen na, is het ondenkbaar dat we ons werk nog zonder software kunnen doen. We werken overal, altijd en vanaf elk device met mensen van over de hele wereld. Dat maakt ons dus afhankelijk van ons gereedschap. En dat is dan ook precies wat software moet zijn: ons gereedschap, afgestemd op onze taak. Als dat niet lukt, schakelt men een bedrijf als Mavention in met de noodkreet: wij krijgen hier hoofdpijn van! De oplossing? Mavention Workspace.

Overzicht met Mavention Workspace

Ons productteam is ermee aan de slag gegaan met als resultaat Mavention Workspace. Dit is een product dat in één oogopslag een duidelijk overzicht geeft van al je SharePoint-sites, Office 365-groepen en Teams. Workspace zorgt voor context: je zoekt naar een bepaald kenmerk, een project, een klant, een thema en je wordt gebracht naar de workspace waar die relevante informatie staat. Het maakt niet uit waar de informatie vandaan komt, het staat duidelijk bij elkaar in één overzicht. Een nieuwe klant, een nieuw project? Maak gewoon een nieuwe omgeving aan op basis van een aantal – vooraf vastgestelde karakteristieken – en Workspace maakt de omgeving aan, zonder dat de gebruiker na hoeft te denken of dit een Team, een Group of een site moet zijn. Daarmee wordt Office 365 weer het gereedschap dat het moet zijn. Zonder hoofdpijn.

Meer weten?

Wil je meer weten over Mavention Workspace? Je bent van harte welkom voor een kop koffie of thee bij ons in de Caballero Fabriek in Den Haag. Bel even met 070 – 820 02 31 of neem contact op via het contactformulier en we regelen een afspraak!

Kasia Razniak

Vul je zoekopdracht in.

Diwug