In Blogs

De moderne SharePoint sites in Office 365 zijn volop in ontwikkeling. Op de jaarlijkse Ignite conferentie heeft Microsoft weer mooie aankondigingen gedaan. In deze blog geven we je onze top 5 features voor de nieuwsvoorziening op jouw intranet. Laat je alvast inspireren want, naast het ‘goedkeuren van content’, komen de andere features eind 2018 beschikbaar.

Goedkeuren van content

Een grote wens bij onze opdrachtgevers was de mogelijkheid om content vóór het plaatsen op het intranet goed te keuren. Bijvoorbeeld om een inhoudelijke- of spellingcheck te doen. Die functionaliteit is er nu. Je kunt een goedkeuringsmechanisme op je site instellen dat werkt op basis van Microsoft Flow. Als de Flow aangezet is verschijnt er bij het maken van een nieuwsbericht de button ‘Verzenden voor goedkeuring’ rechts bovenin het scherm. Na indienen krijgen de goedkeurders een notificatie via Outlook.


Targeten van doelgroepen

Je hebt straks meer controle over welke nieuwsberichten er op je homepage verschijnen. Je kunt dan namelijk nieuwsberichten targeten naar specifieke doelgroepen. Publiceer nieuws naar een specifiek bedrijfsonderdeel (Human resources) of bijvoorbeeld locatie (Rotterdam). Dit zorgt ervoor dat medewerkers content zien die daadwerkelijk relevant is voor hen. Het mooie van deze functionaliteit is dat je als content redacteur op één centrale locatie nieuws kunt opvoeren, en vanuit daar aangeeft wie wat moet zien. Deze ‘audience targeting’ functionaliteit, komt beschikbaar voor nieuwsberichten, pagina’s en andere highlighted content webparts.


@mentions in comments

Op dit moment kun je al reageren op nieuwsberichten in SharePoint. Straks kun je in die reactie ook iemand @mentionen. Een @mention zorgt ervoor dat de betreffende persoon in jouw organisatie een notificatie krijgt en zo als het ware in de discussie getrokken wordt. @Mention bijvoorbeeld iemand die een antwoord kan geven, of iemand waarvan jij weet dat die een mening over het onderwerp heeft. Zo stimuleer je de dialoog binnen de organisatie.

 

Creëren van pagina designs

Het is straks mogelijk om één of meerdere pagina designs voor je nieuwsberichten op het intranet te maken. Deze pagina designs kun je selecteren als je een nieuw bericht maakt. Denk bijvoorbeeld aan een design met of zonder plaatje of een design met een specifieke kolomindeling. Het gebruiken van de pagina designs scheelt je als redacteur een hoop tijd: je hoeft niet elke keer een pagina vanaf scratch in elkaar te klikken. Het zorgt daarnaast ook voor consistentie en herkenbaarheid, bijvoorbeeld als je je branding guidelines in het design verwerkt.

 

Opmaak van je titel aanpassen

Je hebt straks meer mogelijkheden om de titel van je nieuwsberichten op te maken. Zo kun je een gekleurd blok over de header leggen en kun je de publicatiedatum, auteur, en labels tonen. Verder maak je je nieuwsberichten op deze manier visueel aantrekkelijker en zorg je dat lezers de belangrijke informatie snel kunnen scannen.

 

Kijktips modern intranet

Wil je meer weten over de nieuwe features voor moderne intranetten en nieuws? Kijk dan deze Ignite sessies terug:

 

 

Vul je zoekopdracht in.

Complex algorithm