Voor Deloitte maakte Mavention een narrowcasting oplossing waarmee digitale presentaties (tekst, beeld en video’s) naar schermen in kantoren van Deloitte in het gehele land worden gepubliceerd. Via narrowcasting kan Deloitte snel en eenvoudig communiceren met personeel en bezoekers in diverse Deloitte-kantoren in Nederland.

Met de nieuwe narrowcasting software deelt men actualiteiten binnen de organisatie sneller, wat het merk versterkt; zowel onder eigen medewerkers als de gasten die de verschillende kantoren van Deloitte bezoeken. Erik Ubels, destijds CIO Deloitte Nederland: “Het uitrollen en implementeren van een narrowcasting systeem past binnen de strategie van Deloitte om standaardisatie toe te passen binnen onze platformen. Door deze standaardisatie spelen wij nu sneller in op veranderingen binnen onze organisatie.”

Een centrale redactie beheert de inhoud op de schermen. Met een pakkende tekst en een goed sfeerbeeld, verzorgt de narrowcasting software verder de presentatie. Binnen enkele minuten wordt de informatie op de beeldschermen in kantoren getoond. Hiermee worden medewerkers op de actuele informatie geattendeerd en promoot Deloitte haar dienstverlening naar haar bezoekers.

Corporate informatie en live feeds

Deloitte communiceert via haar narrowcasting systeem onder andere nieuws, aankondigingen van evenementen en andere bedrijfsinformatie. De corporate informatie wordt afgewisseld met live feeds, zoals het laatste nieuws, buienradar, OV-informatie en Instagram foto’s waarin Deloitte is getagged. Regelmatig bevatten de slides verwijzingen voor meer informatie naar andere communicatiekanalen, zoals de website en het intranet van Deloitte.

Van inspiratiesessie tot realisatie

Het project startte met een inspiratiesessie met Deloitte en Microsoft Partner Mavention waarin de visie achter de narrowcasting oplossing duidelijk werd gepositioneerd. Deze visie werd vervolgens vertaald naar de specifieke functionaliteit die de oplossing moet bieden. Vervolgens heeft Mavention deze mogelijkheden binnen het Microsoft SharePoint platform vormgegeven. De realisatie is in fasen verdeeld, waarbij begonnen werd met een pilot om zo snel mogelijk de essentiële functionaliteit van het systeem te realiseren en de werking ervan aan te tonen.

Cross-site publishing

Het narrowcasting systeem is gestart vanuit het nieuwste kantoor van Deloitte: The Edge, het meest duurzame kantoorgebouw ter wereld. Binnen de oplossing zijn de nieuwste cross-site publishing mogelijkheden van SharePoint 2013 gebruikt. Danny Multani, destijds Senior Manager Deloitte Nederland: “SharePoint is hét platform bij Deloitte. Om binnen dat platform een dergelijk systeem via native functionaliteit te ontsluiten, is een wereldprimeur. Dankzij gebruik van native SharePoint is deze oplossing eenvoudig te integreren met andere interne systemen en volledig cloud ready.”

Via cross-site publishing is het mogelijk om nagenoeg zonder maatwerk vanuit een centrale redactie in The Edge, de inhoud naar de verschillende Deloitte-beeldschermen te publiceren. Het aanzienlijk beperken van de hoeveelheid maatwerk maakt de oplossing flexibel en toekomstvast. Dankzij de nieuwste mogelijkheden van SharePoint functioneert de narrowcasting oplossing zowel op de Deloitte-server on-premises als in the cloud op Microsoft Office 365.

Recente cases

Vul je zoekopdracht in.